Over staren, vrienden maken en lange wandelingen - Reisverslag uit Xiamen, China van mvanuuden - WaarBenJij.nu Over staren, vrienden maken en lange wandelingen - Reisverslag uit Xiamen, China van mvanuuden - WaarBenJij.nu

Over staren, vrienden maken en lange wandelingen

Door: mvanuuden

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2011 | China, Xiamen

De eerste dagen/weken vond ik het gestaar en gewijs nog grappig en zelfs schattig maar het begint me nu behoorlijk op de zenuwen te werken. Ze zijn hier zo wereldvreemd dat ik echt een fenomeen ben... Niet om wie ik ben maar om hoe ik er uit zie = blond haar en blauwe ogen. Je zou denken dat na 2 kijken en 30 seconden staren de nieuwigheid er wel vanaf is, nou NIET dus. Ik meen het serieus, Doutzen kroes is er niks bij :P Het begint me nu behoorlijk te irriteren dus ik probeer zoveel mogelijk om er niet op te letten maar dat is nogal lastig als je ergens loopt en de meisjes voor je telkens blijven omkijken, elkaar aanstoten en blijven giechelen. Ik heb geprobeerd om gewoon terug te staren maar zij houden het langer vol dan ik.
Zo nam ik dus laatst een taxi en stupid me, ik ging voorin zitten, waarna de taxi chauffeur dus iemand ging bellen die meer dan 3 woorden engels kon om vervolgens te zeggen
: Make a friend? Ehm, nu al? Hmmm... Let me see, eh NO. Hij vroeg mn telefoonnummer en mail en toen heb ik het tactisch opgelost door zijn nummer te vragen en niet de mijne te geven en al zeker niet mijn mail. Aan het begin van de rit stopte hij ergens langs de kant van de weg en ik had geen flauw idee waar ik was dus ik begon al licht in paniek te raken (ik geef het niet graag toe maar ja, ik was wel een beetje bang...). uiteindelijk stapte de chaffeur uit en liep naar het busje toe dat achter ons zat (en al een tijdje achter ons reed) en ik heb geen flauw idee waarom maar toen de chauffeur terugkwam stopte die wel geld in z'n zak dus ik weet niet wat er gebeurde maar helemaal zuiver was het geloof ik niet. Wat heb ik hiervan geleerd? Achterin de taxi gaan zitten, niet proberen friendly conversation te maken en vooral afstand houden. Daarnaast, als ik het gevoel heb dat het niet goed zit, gewoon uitstappen en of een andere taxi aanhouden of desnoods een collega aanhouden en zeggen wat er is gebeurd. Als er nog een keer zoiets gebeurd (met telefoonnummers vragen etc) ga ik denk ik maar een klacht indienen en dan gebeurd het vast niet meer. Dan krijgen ze waarschijnlijk de instructie: Dat blonde meisje met rust laten hehe. :)

Voel me nu wel wat beter maarja, alleen blijft alleen he. Gelukkig veel met papa, mama, Martijn, Kerim en Aki gepraat dus dat is wel fijn. Voor de rest, gasten ik weet dat het leven daar gewoon doorgaat en dat jullie het druk hebben, maar laat es wat meer horen... Please? :D

Heb gisteren een lange wandeling gemaakt, door het park, langs het meer en door wat winkelstraten. Vandaag ga ik denk ik een rondje lopen om het meer want aan de overkant zie ik een belachelijk grote lichtgevende draak dus ik moet toch eens gaan uitzoeken wat daar is... Helaas zijn de batterijen van mn camera leeg en ik had nieuwe gekocht maar die doen niks (beats me waarom, chinese versie ofzo??) dus ik ga proberen nieuwe batterijen te scoren zodat ik weer wat foto's kan maken en dan ga ik even uitzoeken hoe ik hier weer meer foto's op kan zetten zodat jullie ook wat meer kunnen zien.

Tot slot wou ik nog even kwijt dat ik laatst in de winkelstraat (op aanwijzen van Ron want zelf ben ik geloof ik dierenblind :P) echt een massive dikke rat zag lopen.... Damn, dat was echt een big ass rat, daar word je gewoon bang van. Ik dacht echt dat ie elk moment op zn achterpoten kon gaan staan en zich voor ging stellen :P
Ook toen we op de ferry stonden te wachten en ik over een roostertje heen liep, schoot er een weg waardoor ik me rot schrok omdat ik dacht dat ik er op stond... AAAHHHHH o nee toch niet hahaha. Mn collega vertelde dat er in mei (ja, als ik dus nog hier ben...) vaak de eerste tyfonen komen (:|
Waar terloops even bij verteld werd dat als er een tyfoon is er toch verwacht wordt dat iedereen gewoon naar z'n werk wordt waarop ik vast heb duidelijk gemaakt dat ik dan zeker niet naar mn werk kom, aangezien ik dan veel te druk bezig ben met mezelf onder mn bed te verstoppen (of op zn minst onder mn dekbed....) wat een held ben ik toch he :D Maar even zonder gein, denk maar serieus niet dat ik dan gewoon ga werken alsof er niets aan de hand is, die is gek!

Laat vooral veen van jullie horen want ik mis jullie, Nederlands eten (boerenkool!!!!!), Nederlandse TV, de NS, mijn huisje, mijn heerlijke zachte grote hoekbank, mijn zachte bedje (hoewel dat harde matras toch wel went) en dat ik me gewoon overal verstaanbaar kan maken, borden kan lezen en met name, niet overal aangestaard wordt alsof ik een buitenaards wezen ben!

Also, geef ff je schoenmaat en kledingmaat door zodat als ik iets tegenkom wat ik wil kopen voor jullie, ik in ieder geval de maat weet :D

Dikke kus en tot snel!

Voor de rest is het nog steeds behoorlijk kou hier, is mij verteld dat het vanaf Maart lekker warm wordt

  • 20 Februari 2011 - 09:23

    Lianne:

    heb vreselijk gelachen om die zin dat de rat zich voor ging stellen hahaha
    zie je het gaat alweer wat beeter he
    hoe is het weer daar nu hier is het maar 3 a 4 graden
    dus nog geen lente hahaha
    maar wat maak jij veel mee zeg is het
    werk een beetje te doen
    nou ik hoor het wel van je
    groetjes liefs lianne

  • 21 Februari 2011 - 07:30

    Ron:

    Hoi Mariët,
    Die ratten is niet zo erg, die lopen wel weg. Ze zijn waarschijnlijk banger van jou dan andersom.
    Maar die taxi-chauffeurs....als je al ziet hoe ze rijden, zou ik er zeker niet mee aanpappen. Laat je maar fijn door ze rijden, achterin.
    Zijn trouwens leuke stukjes die je schrijft. Heel herkenbaar en leuk om te lezen. Ga er maar zo mee door. leuk!
    En vooral genieten van je tijd daar he!
    Beloofd?
    Groetjes Ron

  • 23 Februari 2011 - 15:28

    Robert:

    Lijkt me wel even wat anders daar zo in je uppie, maar then again je wordt er wel heel wijs van, wereldwijs. Laat je niet kisten, je bent immers de grootste daar nu. :-)

    Verder zou ik ook staren als ik je daar zag lopen, helemaal als ik ook een Wong zou zijn. ;-)

    Blonde schone Nederlandse dame, ik denk dat de meeste daarna naar de tempel gaan om boedha te bedanken voor die dag. Haha just kidding, maar kijk wel uit, kun je daar niet pepperspray ofzo iets regelen? Ben je wel flink fotos aan het maken? Hier mis je niets, het is nog steeds koud en grijs en de lente is er nog niet echt.

    Succes, en keep your head up!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xiamen

China-town

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2011

Rockin' Shanghai!

25 April 2011

Chinese ziekenhuizen

26 Maart 2011

Druk maar tevreden!

13 Maart 2011

China is awesome!!!

07 Maart 2011

Yammie, yammie!

Actief sinds 10 Feb. 2011
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 21176

Voorgaande reizen:

17 September 2011 - 02 Oktober 2011

Singapore en Maleisië

02 Juli 2011 - 07 Juli 2011

Singapore!

04 Februari 2011 - 14 Mei 2011

China-town

Landen bezocht: