Chinese ziekenhuizen - Reisverslag uit Xiamen, China van mvanuuden - WaarBenJij.nu Chinese ziekenhuizen - Reisverslag uit Xiamen, China van mvanuuden - WaarBenJij.nu

Chinese ziekenhuizen

Door: mvanuuden

Blijf op de hoogte en volg

25 April 2011 | China, Xiamen

Ik zag net dat het al een maand geleden is dat ik wat geschreven heb! Ik schaam me diep...

Gisteren heb ik 5 uur in het ziekenhuis gezeten. M'n blaasontsteking was niet over van de antibiotica vorige keer en ik ging halfdood van krampen, misselijk zijn etc, waarschijnlijk omdat de ontsteking doorslaat. Vervolgens werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. ik werd wel eerder geholpen dan andere mensen, denk omdat ik buitenlands ben, heeft het toch nog voordelen haha!! Ik was wel snel klaar totdat ik m'n medicijnen kreeg (eerst een nummertje trekken, toen werd ik weggestuurd omdat ik ergens anders een kaartje moest opladen om daar mee te betalen, toen weer terug en om een plekje vechten...) en bleek dat ik een infuus kreeg met (denk ik tenminste) antibiotica dus heb ik fucking 4 uur aan een infuus gezeten, 4 uur!!!!!!!!! En een chaos en mensen die door elkaar lopen en overal rijen en voordringen... Lichtelijk amateuristisch en dit was nog wel het ziekenhuis verbonden aan de universiteit.... De eerste keer dat ik een infuus krijg is gewoon in China, hoe is dat he...
Voel me nu wel beter dan giserochtend maar nog steeds een beetje wankel. Ron is vanochtend teruggevlogen en die was ziek van het eten gister dus gister ging het niet heel lekker haha.

Zaterdag naar de botanische tuinen geweest, heel mooi, veel palmbomen, een klein rustig tempeltje en natuurlijk heel veel bomen en planten maar supermooi. We hebben maar een klein deel gedaan omdat het iets van 35 graden was en het veel te warm was om overal naartoe te lopen en te klimmen en dalen etc..
Daarna naar een shopping street geweest, wat meer lokaal en vooral heel veel eten, kleren en schoenen. Maarja, ik moet niet teveel schoenen kopen want dat krijg ik allemaal niet mee.. Ron heeft al best veel spullen meegenomen voor me maar ik vraag me toch af of ik alles mee ga krijgen hehe. Heb veel souvenirs en cadeautjes gekocht dus dat neemt nogal veel plaats in. En dan nog kleren laten maken dus dat helpt ook niet echt haha. En anders moet ik keuzes maken he en sommige dingen hier laten haha.
Zaterdagavond heb ik de allerlekkerste voetmassage ever gehad, zo lekker dat ik even in slaap ben gevallen haha. Lig je daar te snurken terwijl iemand je voeten aan het scrubben is hahaha. Maar aangezien ik zondag ziek was en nu nog een beetje ga ik van de week wel een keer terug voor een echte massage, als ik me wat beter voel.

Voor de rest is het echt te warm hier, vaak boven de 30 graden overdag wat echt too much is aangezien het ontzettend vochtig is en dus benauwd.

We zijn dus ook een paar keer naar het strand geweest met de groep en wat winkelen en rondslenteren. Lekker op een terrasje zitten, heerlijke thee drinken en lekkere snacks eten. Heb van de week een soort gefrituurde zeeworm gegeten, en was nog best lekker ook! Gelukkig was ie wel gefrituurd ;) Maar als je daar bij zo'n restaurantje staat met bakken water buiten waarin massive grote garnalen zitten, vissen, krabben en weet ik veel wat en je kiest wat uit 'hmmmmm, doe mij die vis maar!' denk je als dit maar goed gaat. Dan ga je een trap op en zit daar een restaurantje waar je vervolgens nog een kaart krijgt waar je vlees en groente etc kan bestellen, lang niet slecht! En met zn vieren eet/drink je dan voor 13 euro ofzo, en dat is dan nog lang niet het goedkoopste wat je kan doen.

Deze week nog hard werken, volgende week ook nog een paar dagen en dan ga ik naar Shanghai!!! Vanaf daar vlieg ik naar Beijing en dan terug naar Xiamen. Daar blijf ik dan nog een paar daagjes en dan kom ik alweer terug! De tijd gaat toch wel snel en ik zal het hier missen maar zal wel blij zijn als ik jullie allemaal weer kan zien!

Ik probeer om in Shanghai en Beijing ook nog wat te schrijven en zal later ff wat foto's toevoegen. Die heb ik nu niet bij me aangezien ik dit snel even in de lunchpauze van werk typ :D

Tot snel lieve mensen, dikke kus xxxxx
Mei Ling

  • 27 April 2011 - 19:36

    KeriMei LinG:

    Ola Moppie :)

    Ook al hebben we gebeld en geskyped ik wou toch nog ff zeggen
    Dat het nog Maar een Paar nachtjes slapen is tot je weer filet american kan eten :)
    Hollandse boerenkool die je zo graag wilt maar waar het echt te warm voor is Haha
    Dus fingers crossed voor de mei ling snacks die je nog kan proberen
    Worm klinkt lekker :) neem het recept mee haha.

    Hele dikke kuS
    kERImEI LING

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xiamen

China-town

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2011

Rockin' Shanghai!

25 April 2011

Chinese ziekenhuizen

26 Maart 2011

Druk maar tevreden!

13 Maart 2011

China is awesome!!!

07 Maart 2011

Yammie, yammie!

Actief sinds 10 Feb. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 21189

Voorgaande reizen:

17 September 2011 - 02 Oktober 2011

Singapore en Maleisië

02 Juli 2011 - 07 Juli 2011

Singapore!

04 Februari 2011 - 14 Mei 2011

China-town

Landen bezocht: