Rockin' Shanghai! - Reisverslag uit Shanghai, China van mvanuuden - WaarBenJij.nu Rockin' Shanghai! - Reisverslag uit Shanghai, China van mvanuuden - WaarBenJij.nu

Rockin' Shanghai!

Door: mvanuuden

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2011 | China, Shanghai

Eerst nog even een klein stukje over Xiamen.
De foto's die er bij staan zijn van de botanische tuinen, erg leuk alleen onmogelijk om de weg te vinden (Chinees lezen blijft moeilijk om niet te zeggen onmogelijk :D)
Daarnaast de foto's van mijn allereerste infuus ooit aangezien ik f*cking ziek was van mn blaasontsteking (die nog altijd aanhoudt). Volgens mij geven ze me steeds te lichte antibiotica waardoor ik me beter voel maar de ontsteking niet weggaat dus in NL maar eens goeie scoren hehe. Daarnaast nog wat random foto's... De laatste tijd heb ik vooral gewerkt, gegeten en thee gedronken...
We hadden nog een Koninginnedag party maar vergeleken met Nederland is die echt lame. Uiteindelijk een paar uurtjes gebleven en em daarna er tussenuit geknepen met wat anderen en nog ergens lekker op het terras thee (ja, thee....) gedronken. Ze hebben heerlijke verse fruitthee, echt heerlijk!

Gisteren ben ik in m'n uppie naar Shanghai gevlogen. Ik wilde per se gaan dus dan maar alleen... Na 2 uur vertraging dan eindelijk geland en met de MagLev (de enige magnetische zweeftrein ter wereld volgens mij) naar het centrum gegaan. Zie de foto dat die 310 km per uur gaat :D Hij hoort geloof ik nog sneller te kunnen maar bij mij ging ie niet harder haha. Van daaruit de metro gepakt naar het echte centrum en daar op Nanjing East Road (de grote, grote, groooote winkelstraat) uitgestapt. Uiteraard de verkeerde kant opgelopen en na 86 keer aangesproken te zijn door verkopers (Lady, wanna buy bags, watches, phones??? Probeer je voor te stellen hoe het klinkt als een Chinees het zegt haha) een taxi gepakt. Mijn hotel bleek vlakbij de Bund te zijn, zeg maar de boulevard van Shanghai. Nog even een rondje gelopen, wat geskypet en verder heerlijk geslapen in mijn ultra zachte fijne bed :D

Vanochtend vroeg opgestaan (9 uur in de vakantie is voor mij uniek..) en gelijk de stad in gegaan. Ik was ongeveer 5 minuten mijn hotel uit en net op de Bund toen ik al werd aangesproken door een Chinees. Blablablabla, ga je mee thee drinken in een traditioneel theehuis? Je voelt em aankomen, het is gewoon een verkoper die het heel slim aanpakt. uiteraard trap ik erin haha, ik had het wel door maar vond het wel leuk. Ik ben dus naar een thee ceremonie geweest (a 30 euro maar goed, wel tof!) waar je allemaal verschillende soorten thee drinkt die allemaal op een andere manier klaargemaakt worden. De coolste was een soort bloementhee. Het is een kleine donkere bol en als je het op een bepaalde manier met heet water mengt en roert gaat die open en komt er een bloem uit in het hete water. Echt fucking cool! Het is de foto van de bloem in het wijnglas...
Je moet het ook allemaal volgens de regels drinken (hoe je je kopje vasthoudt en het moet ik 3 slokken etc...) en nog wat geschiedenis les gehad haha.

Van daaruit heb ik Jimmy (de Chinees van het theehuis) geditcht, vriendelijk doch dringend hahaha.
Toen naar Old Town gegaan, nu al mijn favoriete deel van de stad.. Alles in Chinese stijl en er zitten 600.000 winkeltjes die allemaal dezelfde dingen verkopen, met name Buddha's en dat soort dingen. Aangezien Laura, Vincent en Serhan een paar weken geleden zijn geweest heb ik veel tips gehad (vooral van Laura aangezien ze in Shanghai gewoond heeft) en wist ik dus dat er aan het einde van Old Street een 2 quai en 10 quai winkel zaten (ja alles dus 2 of 10 quai, is dus 20 cent of 1 euro). Ik was best wel trots dat ik het gevonden had en heb daar gelijk het grootste deel van de souvenirs die ik nog moet hebben ingeslagen haha. Ook nog wat foto's van krabben op een stokje haha :P Gefrituurd, dat gelukkig wel!

Het is namelijk zo dat er superveel kleine straatjes en weggetjes zijn die niet op mijn kaart staan dus het is nog wel eens lastig om de weg te vinden... Maar toch gelukt!

Met de metro weer terug (God, wat is de metro toch een handig systeem, echt super en makkelijk...) om de souvenirs terug te brengen en in de winkelstraat even een broodje gegeten bij jawel, de Subway. Ik weet, niet heel spannend maar wel lekker!

Daarna naar Pudong gegaan, het zakendistricht in Shanghai wat ze in een paar jaar uit de grond gestampt hebben. Alleen maar torenhoge moderne wolkenkrabbers en wat 'bezienswaardigheden'. De Orient Pearl TV Tower (de toren met de 2 rode bollen), Jin Mao tower (het hoekige grote gebouw), het World Financial Centre oftewel Flessenopener, als je de foto ziet snap je waarom) en een immens groot winkelcentrum met alleen maar dure, hele dure en nog duurdere merken (denk aan Rolex, Louis Vuitton etc). Er stond beveiliging voor de Flagship store van Apple (WTF!) en niet 1 maar 15 ofzo...

In het World Financial Centre zit een uitkijkpost dus daar in geweest. Kost 15 euro maar echt heweldig. Je kotm binnen en dan hebben ze allemaal gelikte virtuele shows waarin ze Shanghai met New York en eeuwige concurrent Tokyo vergelijken. Uiteraard is Shanghai in alles beter hahaha. Maar ik moet zeggen, als je ziet hoe snel Shanghai gegroeid is en nog, en wat ze allemaal hebben was ik wel een klein beetje onder de indruk. Daarnaast nog een supermooie maquette die geloof ik ook weer prijzen heeft gewonnen (blablablablabla...) Vervolgens ga je met een supersonische lift (ik zweer het, dat ding gaat snel en is echt supersonisch, je ziet bijv in het plafond een lamp die virtueel weergeeft hoe snel je de verdiepingen voorbij gaat) naar de 97ste verdieping om daar even rond te hangen om vervolgens jawel, naar de 100ste! verdieping te gaan... Zie de foto's, er zit dus bovenin het gebouw een 'gat' en je staat dan aan de bovenkant van het 'gat'. Als je naar beneden kijkt laat je gevoel je even in de steek want je hebt het gevoel (althans, ik...) dat je voorover valt en je gaat een beetje draaien.. Ik kon helaas niet zover kijken en ook geen hele duidelijke foto's maken omdat er vandaag best veel smog hangt (of in ieder geval, het is niet helder)maarja, ik was er vandaag dus niet zeuren :D Het blijft indrukwekkend want alle gebouwen die zo hoog lijken als je beneden staat zijn nu ineens beneden je en je kijkt op het dak.. Als je ziet hoe klein de huizen en auto's zijn en hoe groot alleen dit district al is...

Vanavond ga ik naar de Vue bar. Dat is de bar van het Hyatt waar je 100 quai (is 10 euro) betaalt voor 1 drankje en het feit dat je naar binnen mag haha. Maarrr, er is mij verteld dat deze bar een fantastisch uitzicht heeft over de stad dus dat wordt genieten en.. mooie foto's maken :D
Wel voor 10 uur gaan want dan gaan de lampjes uit in de stad :P

Morgen ga ik naar People's Square en de giga fake market (inderdaad, alles maar dan ook ALLES is nep) waar je keihard moet onderhandelen omdat je anders zwaar afgezet wordt. Ze halen alles uit de kast, tot huilen aan toe, om je teveel te laten betalen. Ik ben gewaarschuwd dus morgen maar eens testen hoe ver mijn onderhandeling skills zijn ontwikkeld in de afgelopen maanden :P

Verder nog naar de Jade Buddha Temple en als ik tijd over heb (vast niet) zijn er nog genoeg dingen te doen... Ik zit te twijfelen of ik morgenavond naar een Chinese show ga (ja, veel verder dan dat het een show is kom ik niet, wat voor een show precies moet je me niet vragen) of dat ik me lekker ga laten masseren...
Zondagochtend rond 10 uur naar het vliegveld om naar Beijing (= Peking :P) te gaan. Dat wordt ongetwijfeld geweldig! Ik ga samen met Laura dus dat is chill....
De Muur wordt vast het hoogtepunt en natuurlijk de Verboden Stad, Tianamen Square etc etc...

Dan woensdag nog voor een paar daagjes naar Xiamen en dan kom ik alweer naar huis!! Nog maar 9 dagen en dan kom ik alweer aan op Schiphol...

Ik moet maar weer eens wat gaan doen want de hele tijd achter m'n laptop hangen is niet waarvoor ik naar Shanghai gegaan ben... :D

Hele dikke kus en tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

China-town

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2011

Rockin' Shanghai!

25 April 2011

Chinese ziekenhuizen

26 Maart 2011

Druk maar tevreden!

13 Maart 2011

China is awesome!!!

07 Maart 2011

Yammie, yammie!

Actief sinds 10 Feb. 2011
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 21186

Voorgaande reizen:

17 September 2011 - 02 Oktober 2011

Singapore en Maleisië

02 Juli 2011 - 07 Juli 2011

Singapore!

04 Februari 2011 - 14 Mei 2011

China-town

Landen bezocht: